maanantai 25. marraskuuta 2013

Blogihaaste 1

Vastaanpa nyt ensimmäiseen haasteeseeni, jonka sain.

Kiitokset haastajalleni: http://laardisulaa.blogspot.fi/2013/11/haaste.html


 Haaste


Haasteen säännöt:

1. Kiitä antajaa ja linkitä bloggaaja, jolta haasteen sait
2. Vastaa annettuihin kysymyksiin
3. Keksi 11 uutta kysymystä, jotka haluat antaa seuraavalle
4. Valitse viisi blogia, joilla on alle 100 lukijaa ja kerro se heille jättämällä kommentti heidän blogiinsa


1. Miksi aloit bloggaamaan?
  
   Minä olin miettinyt sitä tosi pitkään. Myös muista aiheista. Aiheita elämässäni kyllä piisaisi. Tämä on minulle itselleni "terapiaa". Ehdottomasti. Ja tykkään kirjoittaa!

2. Lempiruokasi?

   Kaikki, mille en ole allerginen. Ei minulla sellaista ehdotonta suosikkia. Allergiat rajoittavat melkoisen paljon ja myös se, että en ole mikään kokkikolmonen. Mieluiten sieltä, mistä aita on matalin. Pidän kyllä hyvin ja reilusti maustetuista. Aikalailla kasvispohjaisilla mennään, mutta täysin vegetaristia minusta ei saa - sillä välillä iskee armoton lihanhimo.

3. Jos saisit valita kielen mitä puhuisit sujuvasti, mikä se olisi?
  
   Ranska.

4. Tämän hetken lempi biisisi?
  
   Minä olen jo niin vanha, että mieluummin kuuntelen puhetta kuin musiikkia. Siis poppikoneesta. Livenä saisin käydä useammin kuuntelemassa. Mitään tämän hetken lempparia ei ole. Mutta nuoruuteni lempparit sykähdyttävät edelleen; Hassisen Kone, Pelle Miljoona...

5. Mitä pidät karppausbuumista?

   En pidä (tai paremminkin, en tiedä). Enkä mistään muustakaan buumista. Minä en usko niihin ja perustelut löytyvät blogistani. Varmasti toimii toisilla, mutta itselläni olen nyt vaan kokenut parhaiten toimivan tämän systeemin, mitä nyt vedän. Kaikki on sallittua ja en ole millään kuurilla. Minä vain syön säännöllisesti.

6. Katsotko realityä tv:stä?

   Joskus olen jotain katsonut, mutta jotenkin niistä on mennyt maku! Ja tunnustanpa sellaisenkin omituisuuden, että en ole katsonut nyt telkkarista mitään elokuun alkupäivistä lähtien. En ole avannut koko rakkinetta. Ja hyvin pärjään ilman. Netissä notkuessani laitan usein taustalle kuulumaan Yle Arkistosta vanhoja keskusteluohjelmia. Esim. Inhimillinen tekijä - ohjelmia tykkään kuunnella. Tarinoita laidasta laitaan. Ja varsinkin -70 ja -80 lukujen keskusteluja on hupaisaa kuunnella!

7. Tiedätkö syyn lihomiseesi?
  
   Tiedän. Mitä enemmän olen yrittänyt olla syömättä ja olla laihdutuskuurilla, sitä enemmän olen mennyt metsään!

8. Milloin uskot olevasi tavoitepainossa?

   En ole ajatellut. En ole asettanut itselleni mitään tavoitteita. Tai tavoite on se, että opin syömään oikein ja oikeina aikoina. Jos siinä sivussa tippuu sitten kiloja niin se on hyvä asia. Tavoitteet eivät ole sidoksissa kiloihin. Toivon, että elämänlaatuni ja jaksamiseni paranee.

9. Parasta treenimusaa?

   Minä en treenaa. Vielä. Toivottavasti jotain liikuntaa tulee kuvioihin jossain vaiheessa. Uskoisin treenaavani mieluummin hiljaisuudessa.

10. Kissat vai koirat?

    Eihän tähän ole vaihtoehtoa. Koirat. Koirat ja koirat. Mieluummin enemmän kuin 1, mutta ehdottomasti vähemmän kuin 6. Ja ehdottomasti musta!

11. Paras sipsimaku top 3?

    1. perinteinen vain suolalla maustettu.
    2. grillimaustettu
    3. cheese/onion


Haastan seuraavat bloggaajat:

http://fatistanatiksi.blogspot.fi/

http://muutoslahteeminusta.blogspot.fi/

http://riskirouvalaihduttaa.blogspot.fi/

http://pysyvastipienemmaksi.blogspot.fi/

http://pussisoppaa.blogspot.fi/



Ja kysymykseni haastamilleni:

1. Onko tämä ensimmäien laihdutuskuurisi?
2. Tiedostatko omat kompastuskivesi matkalla kevyempään olotilaan?
3. Milloin painosi on muuttunut ongelmaksi?
4. Miten palkitset itseäsi hyvästä suorituksestasi?
5. Mihin olet tyytyväinen itsessäsi?
6. Mihin haluaisit matkustaa - jos vain taivas olisi rajana?
7. Ihanin lapsuusmuistosi?
8. Milloin olet halunnut vaipua maan alle?
9. Jos sinulle annettaisiin miljoona euroa lahjoitettavaksi, kenelle/mille sen lahjoittaisit?
10. Mitä muuttuu elämässäsi kun paino putoaa?
11. Oletko onnellinen?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti