perjantai 18. huhtikuuta 2014

Ystäväni tärkeä huomio

Ystäväni kommentoi jo jokin aika sitten, että hengitykseni on muuttunut täysin. Hengitykseni ei enää kuulu.  Tästä asiasta mainitsi myös yksi tutumpi kaupan kassa "kun minä aina kuuntelin kun hengityksesi oli niin raskasta".

Tottahan se oli.

Ennen minun hengitykseni kuului silloinkin kun olin vain aloillani - saatika jos yhtään liikuin. En tarvinnut mitään rasitusta, niin olin silti hengästynyt. Hengittäminen oli aina raskasta ja työlästä.

Ja niinhän se menee, että ylipaino vaikeuttaa hengitystä koska runsas rasvakudos heikentää pallean toimintaa sekä estää keuhkojen laajentumista.

Minä pystyin menemään aina sen selityksen taakse, astmani on vähän huonossa hoidossa. Ja sehän oli hyvin uskottava selitys. Kyllä minä sisimmässäni tiesin mistä on kyse, mutta kun sitäkin oli niin vaikea tunnustaa edes ajatuksissaankaan itselleen.

5 kommenttia:

  1. Ihanaa, ja onnea siitäkin muutoksesta!:) On sun varmasti keveempi hengittää. Sitä ihanuutta minäkin odottelen...ja parempilaatuisia yöunia (uniapneaepäily).

    VastaaPoista
  2. Moikka Perhonen,

    en löytänyt sähköpostiasi, joten laitan viestiä tätä kautta. Haluaisin laittaa linkin blogiisi seminaarista, joka käsittelee ruokaa ja siihen liittyvää riippuvuutta. Seminaari on maksuton, eikä siihen liity mitään eduntavoittelua. Voisin laittaa kutsun sinulle ensin privana ja sitten voit harkita, olisiko linkki ok. Uskon, että seminaari voisi kiinnostaa myös sinua! Spostini on sannasrecovery@hotmail.com.

    Sanna

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Laitoin sähköpostia tulemaan sinulle.

      Olen ällistynyt, mutta kuulostaa ihanalta <3

      Poista
    2. Saat laittaa linkin blogiini.

      Poista
    3. PP:n luvalla laitan linkin seminaarista, joka on tarkoitettu painon ja syömisen kanssa kamppaileville. Monelle ongelmasyöjälle on saattanut kehittyä riippuvuus, jolloin syömisen kanssa kamppailu ei ole itsekurista kiinni. Seminaari tarjoaa uutta näkökulmaa pakonomaiseksi muuttuneesta syömisestä toipumiseen. Tilaisuus on maksuton. Tervetuloa!

      http://www.myllyhoito.fi/images/Ruoka_ja_riippuvuus_seminaarikutsu.pdf

      Poista