tiistai 1. lokakuuta 2013

Minä kylläinen!

Minun on nyt aivan pakko hehkuttaa!

En ole vielä kovin pitkään opetellut tätä  h i t a a s t i  ja rauhallisesti syömistä, mutta nyt minä alan jo tuntemaan merkkejä edistyksestä.

Minulle todellakin tulee jo ruokailun aikana kylläisyyden tunne ja nyt on useamman kerran käynyt niin, että sen mitä olen varannut aterialleni syötäväksi ei menekään kaikki. Tämä on oikeasti merkittävä muutos syömisissäni!

Tämä hitaasti syömisen harjoittelu on tuottanut paljon nopeammin tulosta kuin tämä säännöllisen ruokailun harjoittelu. En olisi uskonut. Toki varmaan tämä säännöllisyys on helpottanut tätä kylläisyyden tuntemuksen oppimista. Ja en tarkoita tuloksella tai edistyksellä painon keventymistä vaan sitä, että opin tunnistamaan itsessäni normaalin ruokailun merkkejä.

Nyt minä sitten suosiolla pienennän ruoka-annoksiani, koska vähempikin tuntuu nyt piisaavan. Ja kasvisten määrästä minulla on vara pienentää. Eli ainakin nyt vähän aikaa koitan, miten pärjään sillä, että aloitan annoksen rakentamisen n. 100g kasviksia + esim. yksi tomaatti ja tämän lisäksi sitten proteiinin lähde. Nythän olen aloittanut sen n. 200g kasviksia.

Jos sitten tuntuu välillä, ettei riitä, niin suurempi määrä kasviksia takaisin.

2 kommenttia:

  1. Hienoa, että toit esiin tämän hitaasti syömisen. Minunkin pitää siihen pyrkiä.

    VastaaPoista
  2. Tämä on oikeasti aivan tosi tärkeä juttu. Ja sen parissa jatkan harjoituksiani.

    VastaaPoista